Recept: Choco-Vanille Cupcakes

Dit jaar leek het mij wel leuk om in plaats van gebak of taart te bestellen op mijn verjaardag, zelf wat lekkers te maken voor de visite. En aangezien ik zelf dol ben op cupcakes, heb ik die gemaakt. Met enig risico, ik had deze soort nog niet eerder geprobeerd, besloot ik chocolade-vanille cupcakes te maken. Gelukkig waren ze erg lekker!
Ingrediënten voor ± 12 cupcakes
175 gram (tarwe)bloem
175 gram suiker
100 gram boter
Halve theelepel bakpoeder
2 eieren
40 ml melk
Mespuntje zout
1 theelepel vanille aroma
1 reep (melk)chocolade
12 cupcake papiertjes

1. Verwarm de oven voor op 175 graden.
2. Mix de boter en voeg hier de suiker aan toe. Als dit een mooi mengsel is doe je ook de melk, vanillearoma, bakpoeder, zout, eieren en de gezeefde bloem erbij. Mix tot het een mooi beslag wordt.
3. Zet de cupcake papiertjes in een muffinvorm en doe het beslag erin. Vul ze ongeveer tot de helft.
4. Dan breek je de chocola in kleine stukjes en druk je in iedere cupcake een stukje, tot zover dat er een laagje beslag overheen zit en je het stukje chocola net niet meer kan zien.
5. Zet de muffinvorm in de oven en bak ze in ongeveer 20 minuten gaar. Om dit te controleren kan je met een satéprikker voorzichtig in een cakeje prikken. Blijft er niets aan het stokje plakken, dan zijn ze gaar.
6. Haal de muffinvorm voorzichtig uit de oven en laat de cupcakes afkoelen.

Ingrediënten voor de botercrème (± 12 cupcakes)
110 gram (zachte) boter
170 gram poedersuiker
2 theelepels cacaopoeder
1 eetlepel melk
12 maltezers

1. Zeef de poedersuiker.
2. Mix de boter goed en voeg hier de poedersuiker, melk, en cacaopoeder aan toe. Mix tot het een egaal mengsel wordt.
3. Doe het mengsel in een spuitzak en maak mooie toefjes op je cupcakes.
4. Om het af te maken zet je op iedere toef een maltezer.
Eet smakelijk!
blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails