EOTD: Smokey Brown

Vandaag een ooglook die ik heb gemaakt bij mijn zusje. We verveelden ons allebei een beetje met Kerst dus mocht ik wel wat uitproberen. Uiteindelijk is het een bruine Smokey eye geworden en we vinden het allebei erg goed gelukt!
Wat ik heb gebruikt:
- Hema eyeshadow base
- Catrice wenkbrauw setje
- 88 Color Palette (zie plaatje onder, omcirkelde kleuren)
- Essence Gelliner Vintage Style (zwart)
- Zwart oogpotlood van Rimmel
- Maybelline The Falsies mascara
- Individuele nepwimpers van Catrice
Als eerst heb ik oogschaduwbasis aangebracht en de wenkbrauwen een klein beetje bijgetekend met de donkere kleur uit het Catrice wenkbrauw setje. De donkerbruine kleur uit het 88 palette heb ik aangebracht over het hele ooglid en de randen vervolgens goed vervaagd. Ook op het onderste ooglid heb ik deze kleur aangebracht. De lichte crème kleur doe je een klein beetje onder de wenkbrauw, als highlighter.
Daarna heb ik met de gelliner van Essence eyeliner aangebracht op het bovenste ooglid. Vervolgens ga je met de zwarte oogschaduw over deze lijn heen, zodat je echt dat smokey-effect krijgt. De zwarte kleur breng je ook aan in de crease (arcadeboog) en zorg er weer voor dat je alles goed vervaagd. Daarna breng je het zwarte oogpotlood aan op de waterlijn en mascara op de wimpers. Tot slot heb ik bij ieder oog vier individuele wimpers aan de buitenkant van het oog aangebracht.

Een erg mooie look voor een feestje. Misschien is het wel wat voor Oud & Nieuw?
blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails