Review: Biodermal huidverzorging

Biodermal vroeg mij of ik een aantal van hun producten wilde uittesten voor de site. Ik heb al regelmatig gelezen over Biodermal en gezien dat ze een enorm aanbod hebben van verschillende huidverzorgingsproducten. Ik was erg nieuwsgierig geworden naar dit merk. De producten heb ik nu ongeveer 1,5 maand gebruikt en daarom vandaag een review.

Ik begin met de oog make-up remover. Deze is geschikt voor het verwijderen van waterproof make-up en zou zeer mild en niet vet zijn.
Zoals je kunt zien bestaat deze remover uit 2 fasen, een oliefase en een waterfase. Voordat je de remover gaat gebruiken moet je goed schudden om de fasen te mengen. Dan breng je een beetje aan op een watje en kan je je oog gaan schoonmaken. En dat doet deze remover perfect, waterproof mascara gaat er heel gemakkelijk af. De remover bevat geen parfum of andere overbodige ingrediënten en is dan ook erg mild voor de ogen. Ik heb best wel gevoelige ogen maar deze reiniger laat m'n ogen niet prikken. Wel laat de reiniger een klein beetje een vettig laagje achter, wat volgens mij ook bijna niet anders kan, er zit tenslotte olie in om de waterproof make-up te kunnen verwijderen. Over het geheel gezien ben ik erg tevreden met deze waterproof oog make-up remover.
Biodermal Oog make-up remover is te koop bij verschillende drogisterijen en kost €8,95 (125 ml)
Dan de Face wash. Deze reiniger zou make-up en andere onzuiverheden op een milde manier verwijderen, zonder de huid uit te drogen. De Face wash is geschikt voor alle huidtypen.
Dit is absoluut een van de fijnste gezichtsreinigers die ik heb. Want regelmatig heb ik na gebruik van een Face wash een hele droge en trekkerige huid. Maar bij dit product heb ik dat absoluut niet. Misschien komt het omdat de reinger 100% zeepvrij is. Na gebruik voelt je huid gewoon schoon en fris aan.
Biodermal Face wash is te koop bij verschillende drogisterijen en kost €10,95 (150 ml)

Tot slot de dagcrème voor de vochtarme huid. Eerst dacht ik dat deze dagcrème niks voor mij zou zijn, ik heb namelijk eerder een gecombineerde/vette dan een droge huid. Maar toen ik even rondkeek op de site van Biodermal las ik dat een vochtarme huid iets heel anders is dan een droge huid: "Een droge huid heeft een tekort aan vocht én vet. En een vochtarme huid heeft alleen een tekort aan vocht." Daar zit dus het verschil! Zo kwam ik er achter dat ik af en toe (en dan voornamelijk in de winter) last heb van een vochtarme huid. Dus dat deze dagcrème ook geschikt was voor mijn huid. Met het koude weer van de afgelopen weken kon m'n huid wel wat extra vocht gebruiken en daar heeft deze dagcrème zeker voor gezorgd. Loop ik normaal in de winter regelmatig rond met schrale wangen, nu waren ze hartstikke zacht. Ook fijn is dat de dagcrème snel intrekt, dan hoef je niet zo lang te wachten met het aanbrengen van de rest van je make-up. Het enige nadeel is de verpakking, doordat je steeds met je vingers in het potje gaat is dit niet zo hygiënisch. Hoewel je dit natuurlijk zou kunnen oplossen door een spateltje te gebruiken. Verder is het een zeer goede dagcrème voor de vochtarme huid.
Biodermal Dagcrème voor de Vochtarme huid is te koop bij verschillende drogisterijen en kost €14,95 (50 ml)
*Deze producten heb ik gekregen voor een review. Zie de disclaimer
blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails