Mijn Make-up Kwasten

Kwasten zijn wat mij betreft essentieel om make-up mooi aan te kunnen brengen. Net als vrijwel iedereen begon mijn make-up avontuur uiteraard met de welbekende sponsapplicators, maar als je eenmaal goede kwasten hebt geprobeerd, kan je niet meer zonder. Laatst kreeg ik de vraag welke kwasten ik nu eigenlijk gebruik, die zal ik daarom nu aan jullie laten zien.
Dit zijn de kwasten die ik gebruik voor op en rond m'n ogen, ik zal ze van links naar rechts langsgaan.
♥ Wimperborsteltje: Dit is dus eigenlijk bedoelt voor je wimpers, maar ik gebruik deze voor m'n wenkbrauwen. Nadat ik ze heb ingekleurd met wat wenkbrauwpoeder borstel ik er even doorheen om het een wat natuurlijker effect te geven. Deze kwast komt uit een kwastenset die ik lang geleden op Ebay heb gekocht van deze verkoper.
 Angled Eyeliner Brush: Een schuin afgesneden kwast om eyeliner mee aan te brengen. Het fijne van deze kwast vind ik dat hij erg dun is waardoor je ook een hele dunne eyeliner kunt maken. Overigens zit er aan de andere kant nog een ander soort kwastje waarmee je eyeliner kan aanbrengen, maar die vind ik zelf iets minder fijn. Deze is van Catrice (te koop bij Kruidvat) en kost €2,49
 Gosh Flat XL Eyeshadow Brush: Een grote platte oogschaduwkwast die daarom ideaal is om highlighter onder je wenkbrauwen aan te brengen. Te koop bij Kruidvat voor €8,99
 Gosh Round Eyeshadow Brush: Een oogschaduwkwast met een ronde bovenkant. Bedoeld om oogschaduw in je arkadeboog of onder je oog aan te brengen. Te koop bij Kruidvat voor €7,99
 Sigma Blending Brush E25: Een goede blendingkwast is echt onmisbaar voor een mooie look. Deze zorgt ervoor dat alle kleuren mooi in elkaar overlopen en de buitenste lijnen minder hard lijken. Deze van Sigma is erg zacht en fijn in gebruik. Onder andere te koop bij SigmaBeauty.com voor $9, ongeveer €6,50
 EcoTools Blending Brush: Nog een blendingkwast, alleen iets groter en loopt iets meer in een puntje. Deze is van het merk EcoTools. Een merk dat milieuvriendelijke makeup kwasten maakt. De kwasten zijn ontzettend zacht, de zachtste van al mijn kwasten en doen hun werk erg goed. Helaas is er niet heel gemakkelijk aan te komen, maar je kan eens kijken op Ebay.
 Ecotools Eyeshadow Brush: Een platte kwast van Ecotools die erg fijn is om oogschaduw op je bewegende ooglid aan te brengen.
Dan de make-up kwasten die ik gebruik voor m'n gezicht:
 Gosh Foundation Brush: Een synthetische kwast om foundation aan te brengen. Toen ik hem net kocht heb ik hem heel vaak gebruikt, maar in de zomer vind ik het toch iets fijner om mijn handen te gebruiken. Maar voor z'n soort een hele fijne kwast. Te koop bij Kruidvat voor €10,99
 Angled Blush Brush: Een schuin afgesneden kwast om blush of highlighter op je wangen aan te brengen. Vooral het feit dat deze schuin loopt maakt hem perfect voor het mooi aanbrengen van blush. Deze komt ook uit de kwastenset die ik kocht op Ebay.
 EcoTools Powder Brush: Een súuuperzachte kwast die ik gebruik om poeder aan te brengen over m'n hele gezicht. Het is echt heerlijk om met deze kwast over je gezicht te gaan.
 Lip Pencil: Dit is denk ik de kwast die ik het minst vaak gebruik. Meestal breng ik lipstick gewoon direct uit de tube aan. Maar als je bijvoorbeeld rode lippen wilt, zorgt deze kwast ervoor dat je erg precies en netjes te werk kan gaan. Deze kwast komt ook uit de kwastenset die ik kocht op Ebay.
 Fan Brush: Een multifunctionele kwast. Zo kan je deze gebruiken om een felle of donkere blush subtiel aan te brengen, of om oogschaduw die op je wangen is gevallen zachtjes weg te vegen zonder dat er strepen achterblijven. Ook deze komt van Ebay.

Wow, dat is nog een heel verhaal geworden. Maar nu hebben jullie een beetje een idee welke kwasten ik gebruik en waarvoor. Ondanks dat dit er al best wat zijn heb ik ook nog kwasten die ik helemaal niet gebruik, bijvoorbeeld oogschaduwkwasten die heel erg prikken, of poederkwasten die nog erger verharen dan Kees. Ook ben ik nog altijd opzoek naar meer kwasten. Wat dacht je bijvoorbeeld van een Buffer Brush voor foundation of een Duo Fiber Brush voor blush. Oftewel, genoeg excuses om nog meer kwasten in te slaan, haha.

  Welke kwasten zijn voor jou echt onmisbaar?
blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails