How to: Gebroken blush repareren

Ik baalde enorm toen ik een tijd geleden een van mijn favoriete blushes uit m'n laatje pakte en zag dat hij was gebroken. Toen herinnerde ik me opeens dat er een vrij simpele methode is om dit soort beauty-horror gemakkelijk op te lossen: 'pressen'. Een methode waarbij je met behulp van o.a. wat alcohol je make-up weer gebruiksklaar kan maken. Vandaag laat ik jullie zien hoe ik dit heb gedaan.
Wat heb je nodig:
- Alcohol, 70% of 96% o.a. te koop bij Etos
- Een zakdoekje
- Satéprikkers
- Pipetje, een theelepeltje werkt ook
- Stevig kartonnetje in de vorm van de blush
- Een gebroken blush (bronzer/oogschaduw etc. kan natuurlijk ook)
1. Probeer met behulp van een satéprikker de losse stukjes blush wat beter op hun originele plaats te leggen. De stukjes die er niet meer tussen passen kan je een beetje kapotmaken zodat die straks de randjes opvullen.
2. Druppel met het pipetje of een theelepel alcohol over de gehele blush. Wees niet te zuinig, het is belangrijk dat de hele blush vochtig is zodat je straks een mooi glad resultaat krijgt.
3. Doe het zakdoekje om het stukje karton. (Het karton heb ik trouwens van de stevige achterkant van een kladblok. Gewoon je blush opmeten, tekenen op het karton en uitknippen). Dan zet je dit op de blush en druk je het stevig aan. Probeer ook goed de hoekjes mee te nemen. Daarna haal je het er voorzichtig af en kan je eventueel nog een keer 'pressen' als dit nodig is.
4. Maak de randjes mooi schoon en laat de blush nog een paar uur open staan, zodat alle alcohol er uit kan verdampen. Je blush is gerepareerd en weer klaar voor gebruik!
blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails