TV Tip: 'In Therapie'

Photobucket
Op maandag 26 juli is de Nederlandse dramaserie 'In Therapie' gestart. Toen ik de eerste keer een preview hiervan op TV zag dacht ik 'dit moet ik zien!'. Helaas was ik het na een tijd alweer vergeten en heb ik de eerste paar afleveringen gemist, maar je kan ze heel gemakkelijk terugkijken op internet.

Photobucket
De serie draait rond psychotherapeut Paul (Jacob Derwig), die in zijn praktijk zes weken lang, iedere werkdag een patiënt ontvangt. In iedere aflevering zie je een sessie met een patiënt. Allen komen op een vaste dag in de week.

Zo is er Lara (Halina Reijn). De aantrekkelijke arts die hij op maandag behandelt. Zij verklaart hem de liefde en zal niet rusten tot hij die liefde beantwoordt. Of Aron (Dragan Bakema) op dinsdag, een ogenschijnlijk keiharde luchtmachtpiloot die vindt dat hij alle recht heeft om in Pauls privéleven te spitten. Bij Sophie (Gaite Jansen), de jonge turnster met suïcidale neigingen, lijkt Paul nog het meest in zijn element. Zij komt op de woensdag naar de therapie. Op donderdag zijn er Aya en Michel (Carice van Houten en Frederik Brom). Een stel met relatieproblemen dat hij coacht, terwijl Paul's eigen huwelijk op instorten staat. Iedere vrijdag bezoekt hij zijn supervisor Mira (Elsie de Brauw). Ook dat gaat niet zonder worstelingen gepaard. Paul stelt continu Mira's methoden ter discussie. Gedurende zes weken glijdt Paul naar de rand van de afgrond. Is het leven echt beter als het wordt geanalyseerd?

Inmiddels heb ik bijna alle afleveringen tot nu toe gezien. En ik moet zeggen dat ik het zeker een aanrader vindt. Ik vind het vooral leuk omdat ik erg veel herken in de gesprekstechnieken die Paul gebruikt, die heb ik dit jaar ook op school geleerd. Maar ik denk ook dat het voor niet-psychologie studenten een erg leuke serie is. Op deze manier kan je een kijkje nemen achter de -voor veel mensen- mysterieuze deuren van de praktijk van een psycholoog.

'In Therapie' is te zien tot en met 3 september. Iedere werkdag om 22:45 uur op Nederland 2.

Kijken jullie 'In Therapie'?
blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails