EOTD: Neutral

Vandaag een neutrale ooglook die ik zelf vrijwel dagelijks draag. Tenminste, pas sinds kort met de eyeliner erbij. Want het heeft heel wat tijd en moeite gekost voor dat me lukte.
De oogschaduws die ik heb gebruikt komen allemaal uit het 88 matte palette. Helaas zijn de oogschaduws uit dit palette niet erg groot en ik merk dan ook dat er in deze kleuren al een flinke deuk begint te komen. Als je dus nog aanraders hebt voor goede dupes van deze kleuren hoor ik ze graag!
Wat ik heb gebruikt:
- Hema eyeshadow base
- Essence Eyebrow Pencil in Light Brown
- 88 Matte Palette (de omcirkelde kleuren)
- Essence gelliner Vintage Style (zwart)
- Max Facter 2000 calorie mascara
Kleur 1 heb ik aangebracht over het hele ooglid. Daarna kleur 2 als highlighter onder je wenkbrauw en een klein beetje in de binnenste ooghoek. Vervolgens kleur 3 in de arcadeboog. Als laatste kleur 4 in de buitenste ooghoek. Zorg dat alles goed in elkaar overloopt, hiervoor kan je een blending kwast gebruiken. Daarna zet je met een gelliner een lijntje op je bovenste ooglid, strak tegen je wimperrand aan. Laat het lijntje een klein beetje doorlopen, zo krijg je een cat-eye-effect. En dit is dus echt een kwestie van oefenen. Ik heb zelf al énorm veel lijntjes gezet die allemaal zijn mislukt, maar op een dag komt het goed, haha! Wat ik wel heb gemerkt is dat het echt het beste gaat met een gelliner. Ik heb een tijdje vloeibare eyeliner geprobeerd maar dat werd al helemaal een knoei-boel. Maargoed, als je het lijntje hebt gezet maak je het geheel af met wat mascara op de bovenste en onderste wimpers.
En klaar is je neutral look!
blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails