Even voorstellen: Molly

Dit is ze dan, het nieuwe lid van de familie. Het superlieve Russische dwerghamstertje Molly. En ondanks dat ze nu nog maar 7 weken oud is, heeft ze al heel wat meegemaakt.
Op 13 augustus hebben wij Molly gekocht bij een fokker in Dordrecht. Ik wilde graag een Pearl (wit gekleurde) hamster. En zij was echt de allerliefste die erbij was. Dus hup, in het mandje en op naar d'r nieuwe huis.

Hiervoor heb ik al hamsters gehad, Gréetje en Knofje, dus alle benodigdheden had ik al. In het begin vond ze alles natuurlijk heel eng en nieuw maar ondanks dat was Molly al redelijk snel gewend aan haar hok en werd daarom al flink nieuwsgierig. Ze snuffelde aan je hand, at de zonnebloempitjes er af en kwam bij je zitten.

Maar na een week merkte ik opeens dat het niet zo goed ging met Molly. Ze zat de hele tijd in een hoekje met d'r oogjes half dicht. Ze ademde moeilijk en je kon d'r horen reutelen en piepen als ze ademde. Dus snel naar de dierenarts met m'n kleine hummeltje. Daar bleek dat ze een longontsteking had. Zo'n klein jong beestje met zulke kleine longetjes en dan een longontsteking, ik vond het zo zielig voor d'r. Maar om beter te worden moest ze dus aan de antibiotica. Bij de dokter had ze al een prikje gehad en ik gaf haar een week lang 2 keer per dag een heel klein druppeltje.

En ze knapte op! Na een paar dagen werd ze weer een stuk actiever, je hoorde haar niet meer ademen en ze was weer terug zichzelf. Wat een opluchting!

Dus nu geniet ze weer lekker van d'r mooie grote hok en alle worteltjes en andere lekkere dingen die ze van me krijgt. Oja, waarom ik d'r Molly heb genoemd? Kijk maar:
Ze deed me toch wel erg veel aan een klein behaard molletje denken!
blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails