Review: Himalaya Face Scrubs

Himalaya Herbals is voor mij een geheel nieuw merk. Voor het ontwikkelen van producten maakt dit merk gebruik van Ayurveda, een 4000 jaar oude gezondheidsleer uit India. Ook zijn alle producten dierproefvrij.

Ongeveer 1,5 maand geleden ontving ik een aantal producten. Nu ik ze dus enige tijd heb kunnen testen ga ik vandaag vertellen hoe de scrubs van dit merk mij zijn bevallen.
Ik begin met de Exfoliating Walnut Face Scrub uit de Organique lijn van Himalaya Herbals.

Wat Himalaya Herbals erover zegt: Een zachte scrub met extracten van walnoot en olifantsappel, voor het verwijderen van meeëters, dode huidcellen en diepliggende onzuiverheden. Biologische Aloë en biologische Bael (slijmappel) zijn aan de scrub toegevoegd om uw huid te hydrateren en te kalmeren. Uw huid wordt weer zacht, soepel en stralend.

Mijn mening: Ondanks dat in de beschrijving staat dat het een zachte scrub is, vind ik het best een grove scrub. Ik gebruik deze dan ook niet vaker dan een keer per week. Na een flinke scrub-beurt met deze scrub kan je huid er wel weer een week tegenaan. De geur vind ik erg lekker, natuurlijk en fris. Al met al een fijne scrub. Zeker voor mensen die van wat grovere gezicht-scrubs houden.
De tube bevat 150 ml, kost € 12.95 en is te koop in de webshop van Himalaya Herbals
Dan de Gentle Exfoliating Apricot Scrub
Wat Himalaya Herbals erover zegt: Gentle Exfoliating Apricot Scrub verwijdert mee-eters en dode huidcellen. Zuivert de poriën. Maakt de huid zacht en stralend, doordat de celgroei wordt gestimuleerd. Tarwekiemolie is rijk aan vitamine E, waardoor het de huid hydrateert. Appel voedt de huid voor een gezonde en stralende huid.

Mijn mening: In tegenstelling tot de vorige, is dit inderdaad een milde scrub. Er zitten fijngemalen abrikozenpitten in die de dode huidcellen verwijderen. Wat ook opvalt aan deze scrub is dat het vrij dik en romig van substantie is. Hierdoor wordt voorkomen dat je huid erg droog of trekkerig aanvoelt na gebruik. Dat vind ik echt een pluspunt van deze scrub. Je huid voelt na gebruik heerlijk schoon, fris en zacht aan. Verder is de geur erg lekker, fruitig en natuurlijk. Ik ben ontzettend tevreden over deze scrub, echt een aanrader.
De tube bevat 75 ml, kost € 5.95 en is te koop in de webshop van Himalaya Herbals
*Deze producten heb ik gekregen voor een review. Zie de disclaimer
blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails