EOTD: Twiggy

Voor deze look heb ik me laten inspireren door Twiggy. Twiggy werd in 1949 geboren in Londen. Op haar zestiende verscheen ze voor het eerst met een foto in de media. Na deze ontdekking verhuisde ze naar New York om te werken aan haar modellencarrière. Met haar opvallende, grote ogen en zwarte, lange wimpers werd zij al snel een stijlicoon. Iedereen wilde de retro Twiggy look: een kort blond kapsel, zwaar opgemaakte ogen en een ultraslank figuurtje. Het was hét modebeeld van de jaren zestig. Bron
Wat ik heb gebruikt:
- Hema eyeshadow base
- Catrice wenkbrauw setje
- 88 Color Palette
- Rimmel oogpotlood in Jet Black
- Wit oogpotlood van Wet 'n Wild
- Yves Rocher 360 graden mascara
- Nepwimpers van Max
- Nepwimpers van Red Cherry #75
Als eerst heb ik oogschaduwbasis aangebracht en m'n wenkbrauwen een klein beetje bijgetekend. Een witte/creme kleurige oogschaduw uit het 88 palette heb ik aangebracht over het hele ooglid. Daarna breng je met een donkergrijze oogschaduw de lijn aan, net iets boven de arkadeboog. Laat deze lijn vrij ver doorlopen naar je binnenste ooghoek. Zorg ervoor dat de lijn niet te hard is, maar vervaag het een beetje. Dan breng je wit oogpotlood aan op je onderste waterlijn en maak je met het zwarte oogpotlood een eyeliner op je bovenste ooglid. Daarna breng je mascara aan en kun je de nepwimpers gaan opplakken. Ik heb die van Max (te koop bij de Action) aangebracht op m'n bovenste ooglid en de Red Cherry wimpers op m'n onderste ooglid.
En klaar is je Twiggy-look!

Het is niet echt een draagbare look voor overdag, maar misschien wel leuk voor een feestje of iets dergelijks. Het zorgt er in ieder geval voor dat je ogen in het middelpunt van de belangstelling staan!
blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails