Mijn schilderijen & tekeningen

Af en toe vind ik het heerlijk om te schilderen of te tekenen. Dit doe ik eigenlijk al van jongs af aan. Ik heb altijd wel een schetsboek gehad waarin ik tekeningen maakte of met waterverf aan de slag ging. Ongeveer een jaar geleden heb ik voor het eerst een schilderij op een canvasdoek gemaakt. Wat een verademing was dat, het werkte zoveel fijner dan gewoon papier! Vanaf dat moment heb ik alleen maar op canvas geschilderd. Daarnaast teken ik ook graag, zowel in zwart wit als in kleur. Soms teken of schilder ik iets precies na, soms laat ik me door iets inspireren en soms teken of schilder ik het uit m'n hoofd, dat verschilt per keer. Omdat ik dit al zo lang doe en er eigenlijk nooit iets over op mijn blog heb geschreven leek het mij wel leuk om aan jullie een aantal tekeningen en schilderijen te laten zien.

Klik hieronder op 'lees meer' om ze te zien

Natgeregend pad, acryl op canvas
Meer bij zonsondergang, acryl op papier
Hier ben ik op dit moment mee bezig. Een kleine giraffe met zijn moeder, acryl op canvas.
Papegaai op tak, tekening
Olifant, tekening
En met deze tekening ben ik op dit moment bezig, een stokstaartje.

Dit zijn dus een aantal tekeningen/schilderijen die ik heb gemaakt. Zoals je ziet zijn het vooral landschappen en dieren. Ik heb weleens geprobeerd om een persoon na te tekenen, maar dat is echt ontzettend moeilijk.

Soms maak ik een paar maanden niks en dan maak ik er weer eens twee achter elkaar, het ligt er maar net aan of ik er zin in heb en er tijd voor heb. Ik vind het zelf altijd erg ontspannend om te doen. Hopelijk vonden jullie het leuk om eens te zien!

Schilderen of tekenen jullie weleens?
blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails