Recept: Aardbei Cupcakes

Laatst vertelde ik over de kaneel cupcakes die ik had gemaakt. Die waren zo goed bevallen dat ik al snel weer ben gaan bakken. En deze keer heb ik aardbei cupcakes gemaakt. Hier in huis is iedereen dol op aardbeien, we hebben ze dan ook vrijwel de hele zomer in huis. Daarom leek het me wel leuk om er een cupcake versie van te maken.
Ingrediënten voor ongeveer 12 cupcakes
175 gram (tarwe)bloem
175 gram suiker
100 gram boter
2 eieren
40 ml melk
3 eetlepels aardbeienjam
1 theelepel vanille aroma

1. Verwarm de oven voor op 175 graden.
2. Mix de boter en voeg hier de suiker aan toe. Als dit een mooi mengsel is doe je ook de melk, aardbeienjam, vanillearoma, eieren en de gezeefde bloem erbij. Mix tot het een mooi beslag wordt.
3. Zet de cupcake papiertjes in een muffinvorm en doe het beslag erin. Vul ze ongeveer tot de helft.
4. Zet de muffinvorm in de oven en bak ze in ongeveer 20 minuten gaar. Om dit te controleren kan je met een satéprikker voorzichtig in een cakeje prikken. Blijft er niets aan het stokje plakken, dan zijn ze gaar.
5. Haal de muffinvorm voorzichtig uit de oven en laat de cupcakes afkoelen.

Ingrediënten voor de botercrème
130 gram (zachte) boter
200 gram poedersuiker
3 eetlepels melk
2 eetlepels aardbeienjam
Paar druppels rode of roze kleurstof

1. Zeef de poedersuiker.
2. Mix de boter goed en voeg hier de poedersuiker, melk, kleurstof en aardbeienjam aan toe. Mix tot het een egaal mengsel wordt.
3. Doe het mengsel in een spuitzak en maak mooie toefjes op je cupcakes.
Eet smakelijk!
blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails